Max Verstappen a pole pozícióból vezetett, az első kanyarban szélesen előzte a Mercedeses George Russellt, de egy korai boxkiállást hajtott végre egy virtuális biztonsági autós periódusban a 12. körben. Ez lehetővé tette, hogy Verstappen, aki a hetedik helyről emelkedett felfelé a rajtrácson, bejutott a vezet.
Leclerc ismét vezetett, amikor Verstappen a féltávhoz közeledve beállt a boxba, de a Ferrari csapat vezetője egy második megállásra ment, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy a regnáló bajnok könnyedén megjavítja az utolsó 20 körben.
Leclercnek nem volt meg a tempója ahhoz, hogy jelentős betörést érjen el Verstappen élén, és egy kései biztonsági autó, amellyel Daniel Ricciardo elakadt McLarenjét visszaszerezte, azt jelentette, hogy a futam sárgák alatt ért véget, így Verstappen szó szerint ötödik zsinórban szerzett győzelmét érte el.
Az Olasz Nagydíj menete részletesen
Leclerc (aki lágy gumikon indult) megőrizte pole pozíciójának előnyét az 1-es kanyarig tartó hosszú távon, megelőzve Russellt (szintén lágyon, a többség mögött a közepesen indult), aki egyenes vonalba állította az első sikánt, miután Leclerc szélesre lökte őt az elsőn túl. csúcs. Hátrább a mercedeses csapattársa, Lewis Hamilton – aki 19-en indultth– követte csapattársa útvonalát és utoljára esett.
Ricciardo a negyedik helyen futott be Verstappen (a rajtrácson a büntetett hetedik helyről, szintén lágyakat futva) és Pierre Gasly ( AlphaTauri ) előtt. A McLaren versenyzője, Lando Norris szörnyen kezdett a harmadik helyről, és a hatodik helyre esett vissza. Verstappen a második kör elején megelőzte Ricciardót a harmadik helyen, a ferraris Carlos Sainzként (aki 18-an indultth) 15-tel múlta felül a Red Bull-os Sergio Perezttha korai cserékben.
Verstappen gyorsan elkapta Russellt, és az 5. kör elején lefékezte a Rettifilo sikánnál, és megszerezte a második helyet. Leclerc ezen a ponton 2,2 másodperccel volt feljebb az úton.
Miközben Sainz beverekedte magát a legjobb 10-be, a 10. körben feljött a hetedik helyre, a korábbi sparringtárs, Perez a jobb első fékkel hátul esett, miután megállt kemény gumik miatt. Sebastian Vettel Aston Martinja füstös megállásra kényszerült az ERS meghibásodása miatt a 12. körben, ami egy rövid virtuális biztonsági autót okozott.
Leclerc megragadta az alkalmat, hogy kiálljon a közepesek ellen, mivel Verstappen kint maradt, és megszerezte a vezetést Russell előtt. Leclerc ismét beállt a harmadik helyre, éppen Ricciardo előtt, akit Sainz adott át Ascariban. Az éllovas mögött az alpesi Fernando Alonso szerezte meg a hetedik helyet, amikor Norris megelőzte Rettifilót, de Norris visszahozta őt a 18. körben.
Gasly a hatodik helyről állt ki a 19. körben, ami miatt a Ricciardo mögötti DRS-vonat nagy része egy körrel később állt be. Russell a 24. körben a második helyről állt be, Sainz mögött ismét a negyedik helyre került.
Közvetlenül a féltáv előtt Verstappen 14 másodperces előnnyel vágott neki a közepeseknek, így Leclerc 10 másodperccel előrébb került. Sainz a 31. körben a harmadik helyről állt be a lágyoknál, visszacsatlakozva a régóta futó Perez mögé, és két körbe telt, amíg megelőzte őt a Roggia sikánnál.
Mivel Verstappen felére csökkentette előnyét, Leclerc a 34. körben a lágyakhoz szállt be, és a második helyen állt, de 19,5 másodperccel lemaradva az élen.
Norris lassú, 5,1 másodperces leállást szenvedett, amivel potenciális helyeket veszített Ricciardóval, Gaslyval és Hamiltonnal szemben. A lágyokon Norris gyorsan visszaszerezte helyét Gaslytól és Ricciardótól. Szintén lágyakkal töltve Hamilton a hatodik helyre viharzott fel, Perez pedig későn megállt a lágyoknál, így visszaesett a hetedik helyre.
Verstappen ezzel megnyerte az olasz nagydíjat és bebiztosította helyét a világbajnoki ponttáblázatban.